Persoonlijke service
Breed assortiment
Hoge kwaliteit

Waar moet je aan denken bij het organiseren van een feest?

Het organiseren van een feest kan nogal wat voeten in de aarde hebben. Er komt veel meer bij kijken dan je van tevoren misschien had bedacht. Om een feest tot in de puntjes geregeld te hebben moet er op tijd worden begonnen met het concept en de planning, dan kan het feest soepel verlopen. In onderstaand artikel zie je een aantal tips voor het organiseren van een feest.

Datum en locatie

De datum en locatie zijn het voornaamste van het feest. De datum moet ver van tevoren bekend zijn en de locatie moet voldoen aan bepaalde eisen. Zo is het verstandig een locatie te kiezen waar genoeg parkeerplekken aanwezig zijn en/of makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. De locatie moet ook genoeg plek hebben voor het aantal ingeschatte gasten en de datum van het feest moet ook haalbaar zijn voor de gasten, is het namelijk wel verstandig om dit midden zomer te doen of rond de feestdagen? Je wilt natuurlijk wel dat er een grote opkomst is. Zorg dat de datum en locatie duidelijk aangegeven zijn op de uitnodiging, tevens is het ook belangrijk dat de uitnodigingen ver van tevoren bij de genodigden aankomen.

Budget

Het budget moet haalbaar zijn voor het soort feest dat je wilt gaan geven. Is het een klein feest en een klein budget, dan komt dit vast goed! Heb je een wat krapper budget en wil je een feest geven op een toplocatie, kijk dan goed wat er mogelijk is om je gasten genoeg te kunnen bieden. In het budget moeten dingen, zoals locatie, uitnodigingen, eten en drinken, geluidsinstallatie, decoratie en inrichting worden opgenomen.

Doelgroep

Wie is de doelgroep van je feest? Dat is een vraag die jij jezelf van tevoren moet stellen, de decoratie en inrichting zullen daar namelijk op moeten worden aangepast. Bij het geven van een feest voor familie of vrienden is dit een stuk makkelijk te bedenken dan bij een personeelsfeest of een feestje voor de lokale sportvereniging.

Decoratie

De decoratie voor jouw feestje hangt af van het soort feest, eventueel thema en het budget. Wil je een sweet sixteen geven, zorg dan dat er genoeg ruimte is binnen het budget om het feestje aan te kleden met leuke ballonnen, posters en slingers bijvoorbeeld. Bij een personeelsfeest kan de decoratie zich wat meer op de achtergrond bevinden, tenzij het een feest met een thema betreft, ga er dan helemaal voor en kleed de locatie van top tot teen aan!

Inrichting

De inrichting kan simpel zijn bij een feestje wat slechts enkele uren duurt, bij een feest van lange duur moet er echter met meer rekening worden gehouden. Zo is het bij een langdurig feest belangrijk dat er zitplaatsen aanwezig zijn zodat de gasten kunnen uitrusten. Bij een bruiloft bijvoorbeeld moeten er ook de nodige tafels aanwezig zijn waar de gasten lekker aan kunnen zitten en eten. Bij een feestje dat tot later in de nacht duurt zijn statafels een goede optie, zo kunnen de gasten het gesprek met elkaar aangaan en een hapje en een drankje van de tafel pakken.

Hapjes, drankjes en muziek

Het eten moet bij het soort feest passen, bij een bruiloft zal dit of een buffet, of een meerdere gangen menu aan tafel zijn. Bij een feest wat later in de avond plaatsvind en tot diep in de nacht duurt zijn bittergarnituur en andere snacks op zijn plek. Qua drank is het belangrijk dat er bij een feest in de avond/nacht alcohol aanwezig is en een verscheidenheid aan frisdranken. Bij een feest overdag zijn sappen vaak gewenst. De muziek kan zelf gekozen worden door middel van een samengestelde playlist, cd’s of het inhuren van een dj.

 

Mocht je nog vragen hebben of graag advies willen over het huren van een partytent of andere partymaterialen bij Partytentverhuur Assen dan kun je uiteraard geheel vrijblijvend contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder!

Contactgegevens

T. 0592-299900
E. info@partytentverhuur-assen.nl
C. T. Storkweg 11
9403 AG, Assen
KvK: 62991485
BTW: NL002293166B75